Dostum Deryadile (1938)


Ayrantok Dostum Deryadile // Cardak, 11 September 1938, # 18, s. 1

Bugün de, düşünüp taşınıp biraz

Yazıma bir mevzu, bulayim dedim.

Şu kahpe feleğin gözüne tınaz

Kılçığı savurup tıkayim dedim.

XXX

Hayatın elemi yazmakla bitmez

Elemli bağlarda, bülbül de ötmez

Yas, matem, hederin bacası tütmez

Zamanın ey dertli, keremi dedim

XXX

Sen tatlı umarsın, o çıkar acı

kalmamış kâbede bir haçsız hacı

Kaderin ördüğü, bu zalim kamçı

Feleğin buda bir sitemi dedim.

XXX

Sen ister sarayda, ister damda yat

Beş para verenyok, gör işte heyhat

Var, Marku paşaya derdini anlat

Ey yavrum, git boyla ölümü dedim.

XXX

Bak, cevri cefadan bükülmüş beller

Kalmamış samimi, uzanan eller

Kel başa takılıp yaldızlı teller

Örtülmüş hakikat perçemi dedim

XXX

Yazacak dert. keder o kadar çokmu

Sanki bu kalem zehirli okmu ?

Başka bir dilküşa, hiç mevzu yokmu?

Dünyanın divane sersemi dedim.

XXX

Öyleyse, gel dinle, hemdem olalım

Elemli dertlere, ilâç uralım

Bir kaşık sularda mağruk bulalım

Bilinsin deryanın kıymeti dedim

Ayrantok

Found at the Romanian Science Academy Library by Maksym Mirieiev

© Maksym Mirieiev 2012

photos 036

photos 035

Leave a Reply

